En majoritet för Södertäljes bästa

Nu är det klart att vi, tillsammans med Vänsterpartiet, Centerpartiet och Miljöpartiet, har bildat en majoritet med stöd av två ledamöter från Kristdemokraterna som väljer att hedra sina löften till väljarna om att inte ingå i en allians med SD och RP.
Boel Godner och Elof Hansjons
Boel Godner och Elof Hansjons.

Måndagen den 17 oktober var det dags för det nyvalda Kommunfullmäktige att träffas i ett konstituerande möte för att välja ett nytt presidium, en valberedning och en ny kommunstyrelse. Med 33 mandat mot oppositionens 32 valdes Peter Friström (S) till Kommunfullmäktiges ordförande. Till förste vice ordförande valdes Caterina Glaser Müller (V) och till andre vice ordförande valdes Per Holmgren (M).

Boel Godner (S) valdes till kommunstyrelsens ordförande i Södertälje, Elof Hansjons (S) till förste vice ordförande och Alexander Rosenberg (M) som andre vice ordförande.

Nu fortsätter vi socialdemokrater att arbeta, tillsammans med våra samarbetspartier och -ledamöter för Södertäljes bästa, med fokus på att ytterligare stärka skolan och äldreomsorgen. I en osäker tid som denna behöver vi fortsatt stabil utveckling, ordning och reda i ekonomin och ännu hårdare tag mot den organiserade brottsligheten. Södertälje går igenom en svår period och det finns mycket att göra. Tillsammans ska vi klara av detta också.

Fler nyheter från Socialdemokraterna i Södertälje.