Politisk sekreterare till kommunledningen i Södertälje!

Har du ett brinnande intresse för politik och älskar Södertälje? Har du erfarenhet av arbete med sociala medier och kommunikation? Är du beredd att hugga i där det behövs? Vi söker en ny politisk sekreterare som ska jobba nära den politiska ledningen och Socialdemokraternas förtroendevalda i Södertälje. Självklart måste du dela de socialdemokratiska värderingarna för att kunna fullgöra uppdraget.

Titel: Politisk sekreterare till Kommunalrådskansliet
Villkor: För tjänsten gäller heltid, oreglerad arbetstid och anställning mandatperiodvis.

Arbetsuppgifter:
– Ta fram statistik, fakta, underlag på förfrågan
– Skriva olika typer av underlag, rapporter
– Sköta löpande administration
– Kommunicera och marknadsföra partiets politik i olika sammanhang t ex på sociala medier

Kvalifikationer:
– Lämplig utbildning för uppdraget, t ex administration, kommunikation
– Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
– Stor erfarenhet av digital kommunikation och sociala medier
– Vana att arbeta i Office paketet

Meriterande är utbildning inom statsvetenskap och/eller statistik och tidigare erfarenhet av politiskt arbete.

Personliga egenskaper:
Det är viktigt att du har politisk fingertoppskänsla och förståelse för den politiska debatten, är en duktig kommunikatör och har mycket god samarbetsförmåga. Du är van att arbeta självständigt, kan prioritera och har hög arbetskapacitet.

Hör av dig till oss om du är intresserad
Boel Godner, kommunstyrelsens ordförande (s), boel.godner@sodertalje.se eller Elof Hansjons, kommunalråd (s), elof.hansjons@sodertalje.se

Skicka ansökan via denna sida: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1362&ProjectId=145598&DepartmentId=19121&MediaId=6