Han blir ny ombudsman i Södertälje

Christer Kronblad blir ny ombudsman för Socialdemokraterna i Södertälje. Tjänsten som ombudsman är central i det lokala partiet och utgör en nyckelroll i den kommande valrörelsen.

Christer kommer nyligen som kommunikationsansvarig från Södertälje Sportklubb där han arbetat med marknadsfrågor, sociala medier, medlemmar etc. under de senaste tio åren.  ​

– Som den samhällsintresserade Södertäljepatriot jag är känns det verkligen jätteroligt och spännande att få anta den här utmaningen. Det är få förunnat att få arbeta med frågor som man brinner för, nu lämnar jag ett sådant uppdrag för Södertälje SK för att med stort engagemang kliva in i ett nytt för Socialdemokraterna i Södertälje, säger Christer Kronblad.

I sin roll för partiet lokalt kommer han arbeta med att utveckla den lokala partiorganisationen, dess politik och aktiviteter.

– Jag är riktigt nöjd med att Christer nu börjar arbeta för oss. Hans fasta förankring i Södertälje, bakgrund i föreningslivet och inte minst det han arbetat med under de senaste 10 åren blir en stor tillgång för oss. Vi går nu in i förberedelserna för den kommande valrörelsen med ett ännu starkare lag, säger Ingela Nylund Watz, ordförande för Socialdemokraterna i Södertälje.

Beslutet har fattats av styrelsen för socialdemokraterna i Södertälje och Christer tillträder tjänsten som ombudsman sommaren 2017.

Presskontakt:
Ingela Nylund Watz, 070 818 23 10